Vinst och sista pinnen i hoppklass 2

2010-10-03 @ 23:56:59
I går var det dags för agilitytävling på klubben. Även om det var nära så fick vi åka ganska tidigt eftersom vi var tungna att var där en stund innan och hjälpa till med förberedelserna. Vi hade även varit där eftermiddagen och kvällen innan och förberett det mesta. Dagens tävling startade med klass 2 small.

Agilityklass 2
Agilitybanan kändes inte alls svår, särskilt inte om man jämför med de banor vi kört de senaste tävlingarna. I starten bestämmer jag mig för att gå på utsidan av hopphinderna för att inte krångla med något byte innan slalomet. Det var nog inte så klokt belut nu när jag ser på det efteråt. Det slutar iallafall med att jag istället för att vinkla mig mot slalomet är helt vinklad mot balansuppfarten och Wilma springer upp på den istället för att ta slalomet. Vi fortsätter en bit iallafall och hon tar kf på balansen och vippen men inte på A-hindret. Vi tar några hopphinder till på väg ut från planen.

Hoppklass 2
Hoppklassens banan kändes rolig med mycket springande, men inte så jättesvår. Svårigheten skulle bli ingången i slalomet som kom efter ett hopphinder, där jag sedan skulle bli tungen att göra ett framförbyte och sedan ta henne lite tillbaka in i slalomet. Loppet började bra, Wilma satt kvar i starten och jag kunde göra mina byten som jag tänkt. Även slalomingången fungerade felfritt, Resten av loppet sprang vi mest på och vi gick i mål med 0 fel. Vi vann klassen och fick vår sista pinne i hoppklass 2. Kändes helt udnerbart att bli uppflyttade till hoppklass 3. :D

Resten av dagen fick vi hjälpa till på tävlingen. Jag var domaröga och manuell skrivare. Det blev en lång men rolig dag. Jag kände mig mycket nöjd med tävlingen och hoppas att alla andra också gjorde det även och det blev något strul ibland...

Måste även gratulera:

Jeanette och Mitzy till pinne och vinst i agilityklass 2, och till pinne och 4:e plats i hoppklass 2.
Nina och Ville till pinne och 3:e plats i hoppklass 2.
Felicia och Vilda till 2:a plats i hoppklass 2

Wilma med sin fina rosett och guldpinne :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0