Nybro

2010-10-03 @ 23:30:20
Förra lördagen åkte jag och Ulrika iväg till Nybro tidigt på morgonen. Det var inte ens ljus när vi påbörjade vår resa. Det kändes som att det var längesen vi var tvunga att åka så tidigt. När vi väl kom fram var det dags för Ulriak att gå sin banvandring. Men jag hade en bra stund kvar innan det var dags för mig så jag hann i lugn och ro sätta upp tält och komma på plats.

Agilityklass 2
När vi skulle gå banvandringen gick domaren och funktionärerna på lunch så vi hade 20 min på oss. Banan hade en svårighet där två hopphinder stod i nästan 90 graders vinkel och sedan skulle man vidare till en tunnel. När vi sedan väl startade så tjuvstartar Wilma. Men jag fortsatte ändå. Hon tar kf på balansen men får en vägran i slalomet. Vi slutar därmed på 5 fel och blir 6:a.

Hoppklass 2

Hoppklassen kändes ganska svår med en hel del byten. Starten i detta lopp gick bra och även fortsättningen, men efter slalomet ska vi vidare till ett långhopp och eftersom jag inte vill lämna Wilma i slalomet kommer jag efter och efter långhoppet tar hon ett hopphinder från fel hpll och vi blir diskade. Efter dett lopp kände jag mig verkligen besiken. Kändes som att vi kudne ha klarat denna svåra bana.

Inofficiell hoppklass
Denna hoppbana var enklare än den förra. Även här går straten bra, men mitt i banan kommer jag av mig och visar Wilma fel hinder och det slutar med en disk även i denna klass.

Det positiva som jag kan ta med mig från denna tävling är att Wilma tog iallafall kf i agilityklassen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0