Första besöket hos veterinären

2010-10-11 @ 15:47:32
Idag har Wilma varit hos veterinären för första gången när det inte gällt vaccination...
Wilma har under en längre tid kliat sig riktigt intensivt, vilket har gjort att hon är alldeles röd i huden. I fredags tyckte jag det var dags att ringa veterinären och höra om vi kunde få en tid. Den första tiden hon kudne ge oss på djursjukhuset i Jönköping var fredagen veckan efter. Om vi däremot kunde tänka oss att åka till Habo så kunde vi få en tid redan efter helgen. Så idag på förmiddagen åkte jag och Wilma ut till Habo smådjursklinik. Det var ett litet och lugnt ställe som jag gärna skulle åka tillbaka till. Det var ingen mer än vi där vilket var ganska skönt eftersom Wilma var lite osäker till en början. Undersökningen gick bra. Vi ska behandla henne mot rävskabb eftersom det troligtvis är det som hon har. Wilma skulle få en cortison spruta också för att klådan skulle minska, men tyvärr hade de ingen sådan spruta i Habo så vi fick åka till djursjukhuset i Jönköping för att ta den. Vi skulle ändå dit eftersom vi även skulle köpa ett schampo även det mot klåda som de inte heller hade. Även det besöket gick bra. Vi fick även ett recept på några droppar som vi skulle droppa i pälsen. Så jag åkte till ryhov för att hämta ut det, men där hade de inte rätt dos. Då tänkte jag att de bara kunde kolla i datasystemet vart i Jönköping det fanns, men så lätt var det inte. Nu när det var olika bolag kunde de bara se vad som fanns i Bankeryd och Habo och ngt mer ställe. Jag hade ingen lust att åka ut till Habo igen så det fick bli ett besök på A6 istället och som tur var fanns rätt dos där. Så nu har vi droppat giftdroppar i nacken på Wilma. Det var visst ytterst brandfarligt och fick man någon droppe på sin egen hud skulle man skölja genast och vi kontakt med ögonen så var det bara att åka in till läkare, så det kändes inte riktigt bra att droppa det i nacken på Wilma, men vi får hoppas all skabb försvinner iallafall...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0