Värnamo, KM och träning

2010-11-08 @ 22:54:11
Nu är det snart en månad sedan jag bloggade sist. Idag var det dags för sista medicineringen av skabb. Det verkar som att det var det som hon hade iallafall. För efter första medicineringen blev hon mycket bättre. Sen fick jag schamponera henen varannan dag under 2 veckor. Det gick förvånansvärt bra, eftersom hon inte alls gillar att bada annars. Så nu hoppas jag på att det ska vara över.

För ca 3 veckor sedan var vi i Värnamo på en träningstävling som hölls där. Det var en liten men trevlig tävling. Främst åkte vi dit för att traäna kontaktfält, men oturligt nog var balansen sönder så de andvände bara A-hindret pch vippen. Men det blev ju lite träning iallafall. Hopploppet gick riktigt bra. Förutom att Wilma rev sista hindret, men det får hon ta på sig. Lite mer allert får hon allt var =). I agilityloppet diskade vi oss. Wilma missade ingången i slalomet, så vi tog om det. Sedn stressade jag henne ordentligt för träningsskull, men det resulterade bara i att hon missade de sista pinanrna, så det blev till att göra om slalomet ett par gånger.

 

Förra lördagen hade vi Klubbmästerskap i agility på JBK. Vi började med agilityklassen. Det var en klass 1 bana som var ganska lätt, förutom alla kontaktfällt då =). Vi fick iallafall fel i slalomingången och missat kf på A-hindret. Sedan byggde vi upp hoppbanan som skulle vara en klass 3 bana. Men det var ganska långt mellan hindrerna så det var inte allt för svårt. Det var bara på två ställen som jag hade mycket funderinagar innan på hur jag skulle göra.  Men det löste sig riktigt bra sen ändå. Vi avlutade hoppbanan med 5 fel. Jag gjorde ett bakombyte lite snävt framför en tunnel och Wilma blev då tveksam och sprang förbi istället. Vi slutade totalt  på en 3:e plast i small klassen. Vann gjorde Linda med Inka och två kom Emelie och Ella. Gratttis!

Igår var vi uppe på klubben och tränade tillsammans med Emelie, Jeanette och Ulrika. Ulrika hade byggt upp en bra kombination där vi fick träna på att handla hunden en bit ifrån oss när de kom ut från en tunnel och skulle vidare bakom tunneln. Jag tränade även på slalomingångar och kf. Efteråt gick vi in i klubbstugan och pratade lite och hade det trevligt.

Annars har det inte varit så mycket träning för vår del den senaste tiden, utan det har mest blivit skogspromenader och promenade här hemma vid...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0