Tranås BK

2010-05-16 @ 18:07:10
I söndags var det tävling i Tranås. Wilma var lite tröttare än vad hon brukar på tävlingsmorgonen. Hon kom inte uppspringande medans jag åt frukost, utan jag fick ropa på henne när det var dags för oss att åka. Men sedan var hon pigg igen när hon väl förstod vad vi skulle göra. Ulrika följde med oss för att titta på tävlingen och vi åkte tillsammans med Carina som skulle jobba på tävlingen med att massera. När vi kom fram till tävlingen vardet  klass 3 som körde så vi hade gott om tid till att sätta upp tält och till att titta på alla duktiga ekipage.

Hoppklass 2
Näst sista klassen på dagen var hoppklass 2. Denna gång var det tyvärr ingen springbana som dagen innan utan här var det mer handling och snäva svängar. Redan i starten blev jag lite osäker på hur jag skulle kunna fånga upp Wilma som efter första hopphindret skulle vidare mot ett staket (och inte ta hopphindret som stod rakt fram). Starten gick iallafall bra, hon lyssnade på mina komandon och gjorde som jag sa. Det blev en lite snurr innan en tunnel, men det får jag nog ta på mig eftersom jag egentligen borde ha varit på andra sidan om henne. Men domaren var snäll och vi fick ingen vägran. När vi sedan kommer till slalomet tar hon ingången perfekt, men mitt i missar hon en pinne och vi tar om slalomet. Sedan kommer vi tillbaks till staketet och Wilma ska svänga åt vänster men i all hast tar hon ett hopphinder till höger istället och vi är återigen diskade...

Även om det inte blev några resultat denna helgen heller så hade vi en jätterolig agilityhelg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0