Jönköpings marknad

2010-05-28 @ 20:30:16

Idag var det första dagen på min och Wilmas ledighet. Mitt examensarbete är färdigt och jag blir därför ledig i 10 dagar innan det är dags att ta tag i opponeringen av examensarbeterna. Vi började med att ta sovmorgon. Det kändes skönt, eftersom vi de senaste helgerna gått upp riktigt tidigt. När vi väl gått upp sken solen och det var varmt och skönt ute. Vi gick längst vätterstranden in till stan. Idag var det nämligen Jönköpings marknad. Eftersom det var så fint väder var det många på markanden. Framförallt många med barnvagn, så på vissa ställen där det var extra trångt fick jag bära Wilma. Vi shoppade lite småsaker, precis som man ska på en marknad. Wilmas favorit stånd var de som sålde och bjöd på rökt korv.När vi gått upp och ner längst hela stan så gick vi till Piren igen. Vi köpte oss en mjukglass och gick och satte oss på en bänk på Piren och njöt av glassen och solskenet. Sedan gick vi längst vätterstranden hem igen. I eftermiddag har Wilma mest legat och sovit. Det var ansträngande att gå på marknad...

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette och Mitzy

Vad mysigt det ser ut :D

2010-05-30 @ 16:03:55
URL: http://miitzy.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, vi hade en härlig marknadsdag...

2010-05-30 @ 22:42:16
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0