Götene BK

2010-05-16 @ 16:22:45
Förra lördagen var det återigen dags för tävling, denna gång på Götene BK.

Agilityklass 1
Även dennan gång var det agilityklasen som vi fick börja med. Jag förstår inte varför det alltid måste vara så, någon gång kan man väl få börja med hoppklassen =). Men nu var det ju bara till att köra i den ordning som de bestämt. Starten bestod av hopphinder och sedan skulle vi vidare till slalomet. Jag satte Wilma som vanligt mellan mina ben, men denna gång försökte jag att inte säga sitt mer än en gång och inte heller peka på henne. Det var inte det lättaste. Hon tog iallafall hopphinderna men slalomingången missade hon. Vi tog om några gånger och diskar oss tillslut på slalomet. Resten av banan flöt givetvis (som alltid när man är diskad) på bra. Hon tog alla kontaktfält och jag stannade henne lite längre än vad jag brukar på kf.

Hoppklass 2
Hoppklassens banan var oändligt lång. Känns som den längsta banan jag någonsin sprungit. Att de sen under banvandringen nog glömde bort gjorde att jag var ganska så trött efteråt. Banan var en riktig springbana med några byten.
I denna start vet jag inte riktigt vad som hände. Jag försökte återigen att tänka på att inte göra alla de konstiga saker jag brukar (denna tävlings motto var att bryta mönster =D) Men på något sätt blev jag istället lite osäker och när jag väl startar Wilma springer hon bredvid hindret =/. Så det var bara till att starta om. Banan flyter på ganska så bra efter det, men på ett ställe tar hon en kort tunnel från fel håll och vi blir återigen diskade.

Det känns som att vi behöver få ett slut på alla dessa diskningar snart. Det håller ju inte i längden.
Tur att vi har duktiga kompisar med oss så att vi får några priser med oss i bilen hem iallafall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0