Aneby

2010-05-25 @ 18:08:49
I söndags var det återigen dags för tävling. Denna gång i Aneby. Skönt att det är lite tävlingar i närheten också. Detta gjorde att vi nästan fick sovmorgon (7.00), el ja vi fick sova två timmar längre än dagen innan iallafall. Vi hade gott om plats i bilen för en gång skull, eftersom det bara blev jag, Ulrika, Wilma och Atlas som åkte tillsammans.

Tävlingen var en klass 1 tävling, så vi fick bara vara med i agilityklassen. Agility small var först ut som vanligt. Banvandringen kändes bra. Det var en rolig bana, men inte särskilt svår. Vi hade startnummer 7 och innan oss startade Wilmas kullsyster Wilma. Efter lördagens incident i starten så valde jag att inte ha Wilma så nära starten när systern körde, för att hon inte skulle bli störd. Men hon var liksom Wilma helt fokuserad på sitt eget lopp och verkade inte hinna med att bry sig annat runt omkring. Starten går bra, det är först tre hopphinder sedan balansen. Balansen stannar hon inte på, men jag tycker mig se att hon tar kontaktfälten så jag fortsätter mot två tunnlar. Sedan kommer vi till ett hopphinder där Wilma nästan stannar till men hoppar i över i sista sekund. Fortsättningen går bra. När vi kommer till A-hindret hoppar Wilma en bit ner men jag tror att hon tar kontaktfälten även där och fortsätter. Vippen stannar hon på en kort stund innan vi fortsätter mot slalomet, efter slalomet är det bara en raksträcka med hopphinder kvar. Jag hade bestämt mig för att ta det ganska så lugnt i slalomet och hjälpa henne så att hon skulle fullfölja hela slalomet innan hon fortsatte mot de sista hindrerna. Vilket lyckade jättebra. Hon tar alla pinnar i slalomet och rusar i full fart mot de sista hindrerna och målet. Jag vågade inte riktigt ta ut segern i förskott utan lyssnade på speakern som tillslut sa att vi var nollade. JIHOO!!! ÄNTLIGEN! Kändes så skönt att få första pinnen i agilityklassen. Sen att vi vann klassen gjorde det bara bättre.

Precis innan prisutdelningen som var mellan agility och hoppklassen kom en störtskur så att vi fick stänga in oss i tältet en stund. Då var det skönt att vi hade ett tält. Sedan var det dags för prisutdelning. VI fick en stor påse med mat och en massa andra små saker från Doggy. Tvåa i agilityklassen kom Elin och Enya. Grattis!

Sedan tittade vi på alla andra duktiga ekipage som fick tävla i hoppklssen också. Men det var ganska skönt att ha kört klart loppet så tidigt eftersom både Wilma och jag var lite trötta efter lördagens lopp.
Under eftermiddagen blev det lite blåsigt men solen sken, så på hemvägen stannade vi i Lekeryd och köpte mjukglass =D

Wilma med sin första rosett i agilityklass 1

Kommentarer
Postat av: Linda och Inka

Sicken fin bild på söta Wilma! Hon ser stolt och nöjd ut.

/Linda

2010-05-27 @ 08:52:28
Postat av: Anna

Tack! Ja lite nöjd är hon nog trots allt.. =)

2010-05-28 @ 20:31:25
URL: http://wilmasagility.blogg.se/
Postat av: Felicia

Grattis till pinnen! :D

2010-06-02 @ 00:14:38
URL: http://vildashundliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Felicia!

2010-06-02 @ 14:47:14
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0