Första cykelturen

2010-06-29 @ 21:15:44
Redan förra året köpte jag en tygbur att ha på pakethållaren för att Wilma skulle kunna åka med på cykeln. Först köpte jag en tygkorg som man satte på styret, och därmed kunde ha lite bättre koll på henne, men den korgen funkade inte med alla bromsar och växlar på min cykel. Det fick bli en som sitter på pakethållaren istället. När jag väl köpt denna tygbur blev det aldrig av att jag åkte ut på någon cykeltur med Wilma, så idag blev det premiär. Eftersom Wilma var tvungen att  sitta fastspänd i buren så att hon inte skulle hoppa ur så använde jag hennes bilsele. Det fungerade bra.

Till en början la sig Wilma ner och vilade sig mot kanten. Men när vi åkt en bit på strandpromenaden vid Vättern satte hon sig upp och tittade på allt runtomkring. Tillslut verkade hon tycka att det var riktigt trevlig att åka runt och se sig omkring. Vi cyklade bortanför hamnen och stannade därefter och la oss där på stranden. Wilma låg så långt upp hon kunde för att slippa komma i kontakt med vattnet. Själv tog jag mig ett dopp i Vättern, det var riktigt skönt efter denna varma dag. Cykelturen hem gick också riktigt bra och Wilma verkade trivas. Det blir nog snart fler cykelutflykter för oss...



Första gången i cykelkorgen


Vi träffade min mamma på strandpromenaden så hon tog ett kort på oss


Wilma njuter av strandlivet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0