Året som kommer

2010-01-04 @ 20:43:54

 

Snart har det redan gått en vecka av det nya året och än har vi inte tränat någon agility. Men jag hoppas det kommer att bli mer av det under resterande 2010.


Träning
Vi kommer att börja året med att fortsätta med inomhusträningen i Röde Påles Ridhus. Träningen där håller på till mitten av mars. Sedan kommer vi att fortsätta att träna på JBK. Träningen på June kommer vi också fortsätta med, om det nu blir någon fortsättning på June. Det får vi se efter årsmötet.

Tävling
Än har jag inte anmält oss till några tävlingar. Men jag har tittat lite på hur tävlingskalendern för 2010 ser ut. Det verkar vara en hel del officiella tävlingar i vår närhet. Främst kommer vi att åka på tävlingar där man kan deltaga både i klass 1 och klass 2. Men det kommer säkert även vara så att vi åker på en hel del tävlingar med enbart klass 1 el 2 också. Fördelen med att vara i två olika klasser i hopp och agility är att man då kan vara med i många fler tävlingar =). Vi kommer nästan enbart åka på officiella tävlingar i år, men JBK ska hålla i en av Folksam cups deltävlingar och den kommer vi såklart att vara med i.

Kurser
Än så länge har jag inte anmält oss till någon kurs. Men jag vet att Annica Aller (som vi tränade för i augusti) kommer att hålla en helgkurs i Röde Påles ridhus i slutet av mars. Men jag inte riktigt bestämt mig om vi ska vara med eller inte.
Vi har bokat några träningstillfällen hos Jenny Damm under våren. Men jag inte hur det kommer att passa med skolan och så. Jag hoppas att vi kan komma ner till henne några gånger under våren iallafall.

Våra delmål 2010
Ta kontaktfält
För att uppnå mitt mål 2010 krävs att Wilma tar kontaktfälten även på tävling. Kontaktfälten kommer vi att jobba mycket på under året.

Sitta kvar i starten
Något annat som är viktigt för att vi ska uppnå vårt mål är att Wilma sitter kvar vid starten och väntar på mitt släppkomando. Starter och störningar vid start kommer vi också att träna på.

Våra mål med Agilityn 2010
Vårt mål för 2010 kommer att vara att ta 3 agility pinnar och därmed gå upp i klass 2 även i agility.

Jag hoppas att året bjuder på många roliga agilitytillfällen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0