Ännu en tur i skidspåret

2010-01-30 @ 18:46:09
Idag var jag och Wilma ute i Tenhult för att köra ännu en skidtur i de fina spåren och för att testa hennes nya sele så klart. Selen var kanon. Den satt jättebra på henne och hon kunde springa på bra i den, utan att den skavde eller klämde. Idag verkade det som att Wilma förstod vad det var vi skulle göra. Det blev ingen jakt på skidorna utan hon sprang på fint bredvid mig. Efter ett litet tag började hon springa framför mig och även dra lite och det verkade hon gilla. Det verkade också som att hon inte frös lika mycket om tassarna idag, vet inte om det berodde på att jag klippt bort päls mellan trampdynorna, smörjt in tassarna eller på att vi slapp att stanna eftersom vi  inte mötte någon. Turen kändes bra och åkning flöt på. Snart kanske vi vågar oss på något spår här hemma också. Så se upp där ute i skidspåren, ni vet aldrig när vi kommer åkande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0