Ridhusträning

2010-02-15 @ 21:35:23
Igår var vi ute i Taberg och tränade agility i ridhuset. För en gång skull var jag och Wilma där lite innan 17. Så vi gick en liten sväng innan träningen. I gruppen innan oss hade det bara varit två stycken som varit med och tränat. Därmed hade de inte plockat fram så mycket, utan bara kört en liten kombination. I vår grupp blev vi heller inte så många, men tillslut var vi iallafall tre stycken ekipage. Vi gjorde en liten bana med två tunnlar, slalom vippen och hopphinder. Träningen kändes bra. Wilma drog på bra i tunnlarna. Slalomingångar från olika vinklar klarade hon oxå. Kontaktfälten på vippen börjar hon bli riktigt bra på. Vid ett tillfälle sprang jag helt förbi vippen och ända fram till nästa hinder som var en tunnel och hon stog kvar precis som hon ska. Bra gjort!!!
Känns skönt att man kan hålla igång träningen under vintern, även om det bara blir träning en gång i veckan...

Kommentarer
Postat av: Ulrika-Atlas

Ni är så duktiga på kontaktfälten nu =) som jag sagt innan, det ska bli riktigt kul att få se er köra agilityloppet i Örebo. Tror att kf kommer sitta som en smäck.. Fick lite tips från Jenny idag när jag pratade med henne hur jag skulle gå vidare i min träning.. Får väl åka upp till June o se hur planen ser ut och se om man kan köra lite balans.. ;o)

2010-02-15 @ 23:54:33
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Var det kontaktfältsträningen som hon tipsade om? Jag skulle gärna åka upp och träna lite balans på June, bara det inte är allt för djup snö. Men vem vet. Planen kanske är plogad och fin ;)

2010-02-16 @ 00:35:18
URL: http://wilmasagility.blogg.se/
Postat av: Emelie Åslund

Hallå!! Jag skulle göra allt för att få hänga med upp på juneplanen och köra lite balans innan Örebro. Jag kan bära fram alla hinder åt er...bara jag får vara med ;)

2010-02-16 @ 11:26:02
URL: http://zoonath.blogspot.com
Postat av: Anna

Klart du kan följa med Emelie. Bara det går att vara på planen. Annars kanske du kan skotta den ;)

Jag får nog ta och åka upp någon dag och kolla hur det ser ut. Vi kanske skulle kunna åka upp någon helg. Är nog bäst att träna medan det är ljust...

2010-02-16 @ 17:57:50
URL: http://wilmasagility.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åhh va snällt, jag skottar hela planen om det så behövs ;). En helg skulle vara jättebra, skulle kännas så mycket bättre att testat en gång innan Örebro. Jag är även ledig fredag förmiddagar .).

2010-02-16 @ 19:16:31
URL: http://zoonath.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0