Dåliga skidor

2010-02-26 @ 20:53:48
Denna veckan har jag varit hemma och pluggat inför statistiktentan som är idag. Det har inte hunnit bli så mycket träning för Wilma utan mest vanliga promenader. Men igår tog jag lite paus i pluggandet  och åkte ut för att åka skidor. Temperaturen stod på nollan och när vi väl kom fram till spåret snöade det för fullt. Spåren var iallafall ganska så nyspårade så det skull nog bli en bra åktur tänke jag, ända tills jag började åka. Nu i OS pratar de hela tiden om bra eller dåliga skidor, dvs bra eller dåligt vallade skidor. Igår hade jag verkligen dåliga skidor. När jag väl började åka kändes det som att all snö fastnade under och det var inget glid alls. I uppförsbackarna kunde jag gå upp, där var det inget problem med fäste. Min tejpvalla som jag har ska klara +8 -  -20 grader, men igår verkade det inte funka alls. Vallan ska också räcka i 20 mil och så långt har jag inte åkt ännu, så det enda jag kan tänka mig är att det berodde på är underlaget. Det blev en jobbig tur när jag fick staka mig genom hela spåret utan något som helst glid.  Kanske hade det varit lättare om jag hade haft någon som åkte före så att det inte var tung nysnö i spåret hela tiden. I herrarnas stafettlopp prata de om om att det var bra att ha en föråkare som plogade spåren precis innan åkarna kom, och det hade jag verkligen uppskattat igår. Men ingen föråkare syntes till. Wilma kunde mestadels promenera bredvid och fick ingen bra rytm. Men vi fick iallafall komma ut och få frisk skogsluft och en fin naturupplevelse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0