Agilityträning

2010-02-01 @ 15:58:13
Igår var det återigen dags för agilityträning i ridhuset. Gruppen innan oss hade gjort en bana på halva planen som vi använde oss av. Men vi plockade även fram lite fler hopphinder så att det det blev en hoppkombination på andra planhalvan också. Vi tog även ut vippen för att kunna öva kontaktfält. Den första hoppkombinationen delade jag upp i flera sekvenser och körde dem var för sig till en början. Sedan avslutade jag med att köra hela. Det kändes väldigt bra. Wilma satt kvar i starten även om jag försökte pressa henne lite. Tunnlarna och bytena fungerade också bra. Kontaktfältstränignen på vippen gick väl sådär. Hon stannar gärna precis innan marken med tassarna. Egentligen ska hon ha framtassarna på marken och baktassarna på vippen. Men jag vet inte om det beror på att det är annat underlag än gräs. För i sommras tyckte jag nog att hon var bättre på det än nu. Men hon stannar ju på kontaktfälten iallafall så det har blivit en klar förbättring sedan i våras =). Så nu längtar jag tills vi får komma ut på tävlingar igen och se hur det går då...

Jag hade tagit med kameran igår för att kunna ta några foton och lägga upp, men tyvärr blev det inga foton eftersom jag glömde att ta några. Så nästa gång ska jag göra ett nytt försök...


Kommentarer
Postat av: Ulrika-Atlas

Nästa vecka får vi se till att ta lite bilder =) Ni var kanonduktiga på träningen, det kommer gå toppen på tävlingen!

2010-02-02 @ 09:23:27
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0