Agilityträning

2010-02-07 @ 23:20:37

Idag var det äntligen dags för agilityträning igen. Till en Början var Anna-Karin, Emelie, Ulrika och jag med. Men efter bara en liten stund var det bara jag och Ulrika kvar. Så vi hade hela ridhuset för oss själva under nästan en timme. Gruppen innan oss hade satt upp hoppkombinationen 1 och 2 (på bilden nedan) och vi tog som vanligt även fram vippen.

 

Tack för lånet av bild Ulrika

Jag och Wilma började med att träna på kombination 2. Där vi till en början tränade tunnelingångar. Sedan fortsatte vi även med bakombyten och tunnelingångar. Det kändes som att det flöt på riktigt bra idag. Wilma drog på tunneln och var även duktig i starten och väntade på mitt komando.

kombination 1 tränade vi slalomingångar. Det gick jättebra på båda sidor. Någon gång slarvade hon och gjorde inte klart alla slalompinnar, men för det mesta gick det riktigt bra.

Vi tränade också en del på vippen och kontaktfältet. Det gick bra. Hon vet vad hon ska göra och väntar på släppkomandot. Vid ett tillfälle  blev hon lite distraherad och började nosa efter godis. Men hon släppte såklart inte tassarna från kontaktfältet. Duktig tjej...

Nu är det inte långt kvar till årets första tävling. Lite mindre än en månad bara. Ska bli kul att få komma iväg och köra en hel bana igen...




Laddad så det lyser om henne

Kommentarer
Postat av: Ulrika-Atlas

Ni är så duktiga =) det kommer gå bra i Örebro. Visst var det både klass 1 o 2 i Örebro?

2010-02-08 @ 09:57:55
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja i Örebro var det både klass 1 och 2. Bra när det är båda klasserna tycker jag =) Det är ju inte så roligt att åka så långt och bara få köra en klass...

2010-02-08 @ 18:05:28
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0