Sista tävlingen 2010

2010-12-21 @ 08:59:05
Nu var det länge sedan bloggen uppdaterades. Mesta tiden har för min del bestått av jobb och pluggande. Tyvärr har det inte blivit så mycket träning för Wilma.

Sista helgen i november åkte vi till Forserum för att vara med i deras inofficiella hopptävling "Glögghoppet". I vår första klass bestod starten av ett hopphinder som sedan följdes av ett slalom. Wilma var som vanligt full av energi och tyvärr blev det en tjuvstart. Detta resulterade sedan i att hon sprang förbi ingången och fick en vägran. Resten av banan flöt på riktigt bra och jag var nöjd med min handling. Vid ett hinder där det blev en väldigt snäv sväng rev Wilma ett hinder och vi gick i mål med 10 fel.

Andra hoppklassen var också en rolig bana med en hel del handling. Denna gång satt Wilma kvar i starten och jag hann placera mig där jag skulle. Vi fick ett bra flyt på banan. På något ställa hamnade jag lite fel, men Wilma löste det ändå. Vi gick i mål på 0 fel och bästa tid. Ingen slog tiden och vi kom på en 1:a plats. En helt okej avslutning på säsongen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0