Jerkbait och Grillning

2010-08-10 @ 22:33:35
Idag har vi haft en underbar dag på sjön. Vi åkte ut till Kaxholmen för att fiska i Landsjön. Wilma verkar uppskatta båtturerna mer och mer. I början var hon lite skraj för vattnet, men nu när hon vet att hon slipper bada verkar hon tycka att det är riktigt kul. Wilmas plats är alltid längst fram i fören och det medför även att hon får ankartjänst, men det brukar jag hjälpa till med, så då sitter vi där framme tillsammans. Idag skulle vi jerkbait:a så Wilma fick fören för sig själv, medans jag stod i mitten och husse i aktern. Dessvärre blev det ingen fisk för någon utav oss. Motorn var heller inte på vår sida idag, så på hemvägen fick husse ro.  =)

 

 

 

 

lkväll har vi varit på kolonin och grillat. Idag blev det grillade kycklingfiléer och sallad. Det var mycket gott. Efter grillningen började jag klippa gräset. Wilma som var lös tyckte att gräsklipparen var en rolig sak och ville gärna leka med den. Men det var inte lika uppskattat från mig. Men tillslut lugnade hon ner sig och jag kunde fortsätta med klippandet.

Tyvärr blev det ingen agilityträning idag, men vi får ta igen det en annan dag. Idag har vi bara njutit av vår semester. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0