Påsk helgen

2010-04-05 @ 23:25:39
Långfredagen
På långfredagen var vi hos min mamma på kalas för henne och för min moster, eftersom de fyllt år under veckan. Även mormor och min kusin med familj var med. Kusinen hade med sin son på 20 månader och sin nakenhund Chicago. Wilma och Chicago är lika gamla och brukade alltid leka en massa när de var yngre, men nu är Wilma inte lika intresserad av att leka längre, även om Chicago verkade vilja med henne. Vet inte om det beror på att det även var ett litet barn med oxå. Wilma blir lite mer reserverad då. På kalaset serverades en massa god påskmat. Även om det är nästan samma mat som på julen, är det nästan godare nu eftersom man inte äter det lika många gånger under påsken.

Påskafton
Vi hade en lugn påskafton här hemma. Vi började dagen med att promenara in till stan. Vi gick en sväng på loppmarknaden på kulturhuset. Visste först inte om Wilma fick komma in där, men det stod inget om det någonstan och det var ingen som sa något, så det gick bra =). När vi kom hem var det fortfarande underbart väder ute så jag tog ut cyklarna och tvättade dem medan Wilma låg bredvid och gottade sig i solen. Kvällen var ganska lugn. Vi hörde någon smällar under vår kvällspromenad, annars var det tyst och skönt tillskillnad från nyår.

Påskdagen
Även på påskdagen hade vi solsken. Jag, Wilma och Husse passade på att gå en långpromenad upp längst sandbankarna förbi rosenlund till racketcentrum. När vi sedan gick hemåt gick vi förbi elmia och tog sedan stora vägen hem för att Husse skulle få se alla bilar som kommit ut nu när det varit motormässa hela påskhelgen.

På kvällen åkte vi till svärföräldrarna och åt mat och spelade kort. Wilma fick för första gången i livet ett märgben. Det var något som hon verkligen gillade. Hon ville helst inte lämna det ifrån sig.


Annandag påsk
Igår kom vi hem ganska sent, så idag blev det lite sovmorgon. Sedan gick vi vår vanliga promenad runt Rocksjön. Dessvärre var vårt fina vårväder borta och hade ersatts av dis och regn. Resten av dagen har Wilma mest vilat. Verkar som att hon är trött sen igår. Ikväll har vi tittat på hockey. Skönt att Hv tillslut vann. 

Mitt tält har fortfarande inte kommit, så nu hoppas jag verkligen att det kommer denna veckan...


Även Chicago och Wilma fick lite påskmat


Påskharen hade lämnat tre ägg, ett var till Wilma.
Hon hade inte svårt att lista ut vilket det var =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0