Uppflyttad och Debut i Hopp 2:an

2009-09-07 @ 22:30:21
I lördags var det dags för agilitytävling igen. Denna gång i Tidaholm. Tävlingen började med klass 1. Så det blev till att stiga upp tidigt som vanligt. Skönt att vi inte hade allt för långt att köra iallafall.

Dagen började med hoppklass för small. Efter banvandringen kände jag att banan kändes ganska lätt, men det var något som kändes konstigt med den, vad var fällan. Det konstiga var att det inte var något slalom eller platttunnel med, utan mest en massa hopphinder och tunnlar. Loppet gick bra, ingen tjuvstart, Wilma drog mot alla tunnlar och jag skötte mina byten. Ett helt okej lopp med andra ord. Vi gick i mål på noll fel och vann därmed hoppklassen och fick vår tredje och sista pinne i hoppklass 1 =)

I agilityklassen var jag lite osäker på hur jag skulle sätta Wilma i starten. Banan började med ett hopphinder och sedan en tunnel till höger om hopphindret. Starten gick iallafall bra, men efter tunneln kom slalom som skulle tas på "fel" håll. Jag brukar alltid fega ur på tävlingarna och ta slalomet från rätt håll iallafall, men denna gång tänkte jag att nu eller aldrig. Wilma tog slalomingången perfekt, men mitt i så missar hon en pinne och jag bestämmer mig för att vi ska ta om hela slalomet. Då får hon för sig att ta det från fel håll och vi blir diskade. Resten av banan gick väl ganska bra...

Söndagen började med klass 3, sen klass 2 och tillsist klass 1, därmed fick vi lite sovmorgon. Men eftersom Wilma skulle debutera i hopp 2:an fick vi komma lite tidigare än vad som var tänkt.
Det var en rolig hoppbana med en del svårigheter. Den började med två hopphinder sedan däcket. Jag var nog lite otydlig efter hopphinderna så det slutade med att Wilma kom på fel sida om däcket, men det löste sig tillslut efter att ha fått en vägran, men efter däcket och ett hophinder skulle vi vidare till slalom, men då tog Wilma ett annat hopphinder istället och vi vi blev diskade. Banan kändes rolig och inte allt för omöjlig att klara av. Så med lite mer träning ska det nog gå bra även i hopp2:an...

Vårt sista lopp för helgen var agilityklass 1. Banan som byggdes upp kändes jättesvår för att vara en klass 1 bana. Det märktes att det var fler än jag som kände så och en hel del var även strukna. Det mesta gick bra fram till lite mer än halva banan var avklarad, då visade jag Wilma fel hinder och vi blir än en gång diskade. Om jag inte missminner mig tror jag att det endast var en nollad i smallklassen. Vilket borde tyda på en ganska svår bana....

Vi har haft en rolig helg med bra agility och trevligt sällskap....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0