Tävling på Jönköpings brukshundklubb

2009-09-21 @ 09:58:49
I lördags var det dags för agility klass 1 tävling på JBK. Wilma har under veckan varit lite dålig, men lagom till helgen var hon pigg igen.

Eftersom vi har gått upp i till hoppklass2 hade jag innan tävlingen mailat och sagt till att vi inte skulle vara med i hoppklassen utan bara i agilityklassen eftersom denna tävling bara var för klass1. Men det hade nog blivit något fel för när vi kommer dit och ska stryka oss på listorna är vi inte med i agilityklassen. Men det löste sig bra genom att vi bara lades till sist i agilityklassen.

Det var väldigt många strukna i smallklassen. Först startade nr 1 (såklart!) sen var det nr 11 och jag som hade start nr 28 (som tillslut blev näst sista start nr) hade nog bara ca 15 starter före mig. Wilma började med att tjuvstarta så både hon och jag var på helt fel sida mot vad jag hade tänkt mig. Tredje hindret tog hon från fel håll och vi diskade oss. Därefter flöt det på ganska bra och jag kunde stanna henne på kontaktfälten. Så tillslut kanske hon kan lära sig det med... Vinnare i agilityklassen i small blev Erika och Evita. Grattis till vinsten och första pinnen i agility =)

Hoppklasserna fick vi tyvärr inte vara med i men det såg ut att vara ganska roliga banor. I  den ena hoppklassen vann Emelie och Ella och tog därmed sin andra hopp-pinne. Grattis till er med =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0