KM 2009

2009-11-29 @ 23:03:55
JBK:s Klubbmästerskap i agility ägde rum i Röde Påles ridhus idag. Vi var ca 35 st anmälda, men det var något färre som kom till start. När vi kom dit började vi bygga en klass 1 hoppbana. En ganska rolig bana, med inte så många svårigheter. Wilma och jag fick starta som nr 3. Tyvärr fanns inte mycket möjligheter till att värma upp, men en liten sväng hann det bli innan vi skulle köra. Starten gick bra. Wilma satt kvar tills jag gav henne kommando att köra. Vid en tunnel kom jag lite efter henne och hon kunde inte riktigt se vart hon skulle, så då stannar hon upp lite och får en vägran. Annars gick loppet bra.

När small, medium och large kört den första hoppbanan byggde vi om banan. Den blev då ganska mycket svårare. Även här gick starten bra. Loppet flöt på bra. Vi kommer fram till slalom och hon tar ingången bra, men mitt i, missar hon en pinne. Jag blir osäker på  om hon verkligen gjort det så jag fortsätter till nästa hinder och blir därmed diskad. Kändes lite synd, men det slutade med att det bara var ett smallekipage som inte diskade sig på denna banan. Eftersom de båda loppen lades ihop vann därmed den hunden som inte diskade sig i andra loppet. Jag och Wilma slutade på en 5:e plats. Före oss på 4:e platsen kom Wilmas syster Wilma. Alla hundar fick pris, så vi valde ett rött halsband. Men sedan hade de en stor säck med Hills hundfoder som domaren skulle ge till någon. Han valde att ge säcken till Wilma för att hon var så pigg och glad. Det kändes kul. Nu har vi foder för nästan ett år. Närmare bestämt 12kg.

Det var ett roligt klubbmästerskap med så många deltagare. Jag kände att tävlingssuget genast var tillbaka...



 


Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att du fått tillbaka suget. Den maten räcker nog ett år framåt ser det ut som.

2009-11-30 @ 18:37:21
URL: http://ninuss.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, maten räcker säkert i ett år =). Problemet var att det egentligen var till largehundar, men det kanske funkar ändå...

2009-11-30 @ 19:53:55
URL: http://annasskapar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0