Inomhusträning

2009-11-22 @ 22:43:38
Både jag och Wilma är nu trötta efter att ha varit borta i 6,5h. Vi började med att åka upp till JBK för att lasta alla hinder och sedan köra dem till ridhuset. Lastningen gick ganska fort eftersom vi var några stycken som hjälpte till. Sedan åkte vi i karavan till ridhuset i Taberg. Bra för mig som inte riktigt visste vart det låg.

Inne i ridhuset delade vi planen i två och gjorde två kombinationer. Den ena med slalom, hopphinder och en tunnel. Den andra med vippen, däcket, tunnel, platttunnel och hopphinder. Vi med smallhundar började med den första kombinationen. Först gjorde vi så att man fick 10 min var till förfogande, men det blir ganska intensivt att springa i 10 min så de flesta delade upp sig två och två så att man kunde vila en stund medan den andra sprang. Det märktes skillnad på att springa i spån mot det nyklippta gräset som vi är vana vid, man blev så mycket tröttare i spånet. Det enda som var bra med det var väl att även Wilma blev lite långsammare =).

Vippen var det enda kontaktfältshindret som vi hade med oss, så idag blev dert en hel del träning på det. Det gick väl ganska bra med kontaktfälten. Det verkar som att Wilma förstått att hon ska stanna.En gång när hon kom fram med tassarna ner i marken hade hon nog kommit lite för långt fram så vippen var påväg upp igen, men hon satt kvar ändå och väntade på mitt släppkomando.

Idag var vi ganska många på träningen men i fortsättningen kommer det att vara två grupper. Jag och Wilma kom med i den gruppen som tränar sist.

Efter agilityträningen idag var det lydnadsträning. Eftersom Jeanette och Mitzy som åkte med oss till träningen skulle träna lite lydnad så stannade även jag och Wilma kvar. Det slutade med att vi också tränade lite lydnad. Eller iallafall fritt följ och lite inkallning. Ganska kul faktiskt....

Nästa söndag är det KM i ridhuset. Vi ska köra två hopplopp. Det ska bli kul att se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0