Kursavslutning

2009-06-21 @ 19:44:18
Idag var det kursavslutning för nybörjar- och fortsättnings kurserna i agility. Eftersom det inte var så många i varje grupp och några av dem inte heller kunde komma på avslutningen så fick även jag och Wilma vara med :).  Nybörjarna fick springa en raksträcka med hopphinder, däcket, långhoppet och en tunnel. Det var bara två nybörjare med, men båda två gjorde fina lopp.

För fortsättnings gruppen byggdes det upp en agility klass 1 bana. Eftersom vår plan inte är så jättestor fick vi anpassa banan lite efter plananen, men det blev en rolig bana tillslut. Jag och Wilma fick tillhöra fortsättningsgruppen :)  och sprang banan två gånger. Kontaktfälten på nedfarterna gick väl sådär. Behöver öva mera på det. För att slippa att springa en lång runda runt slalomet tog jag det istället på vänster sida. Tro det eller ej, men det gick faktiskt ganska bra. Inte som på höger sida förstås, men jag var nöjd ändå. Inga vägringar på tunnlarna heller, men så var de inte böja heller.

Mellan de två loppen hann vi även med korvgrillning och fika. Lagom till vi skulle plocka in kom regnet. Men det blev en trevlig dag med agilityträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0