Vinst i Hopp B och Första pinnen

2009-07-12 @ 21:34:45
I lördags var vi fyra tjejer från klubben som åkte till Bollebygds officiella klass 1 tävling. Vi kom iväg lite sent hemifrån, men hann ändå fram innan banvandringen. Inför denna tävligen hade man inte fått reda på sitt startnummer innan, så det k'ndes lite jobbigt att inte veta om man skulle starta som nr 1 el 51. Men det gick ju bra det med tillslut.

Hopp A

Min första start var i Hopp A. Jag fick start nr 19, så jag hade god tid på mig att värma upp. Banan var en ganska rolig hoppbana, med en del byten. Inte allt för svår med andra ord. Wilma kändes som vanligt väldigt taggad. Jag hade bestämt mig för att gå fram två hinder innan jag skulle starta henne,  men när jag är påväg till det andra hindret tjuvstartar hon. Så det var bara till att fortsätta loppet även om jag då kom rejält efter. Hon lyssnade bra på mina komandon, men eftet tjuvstaren kom jag av mig lite och tillslut så visade jag fel hopphinder och det slutade med en diskning.

Agility
Agilitybanan gick hyfsat till en början. Wilma missade kontaktfältet på A-hindret, men tog det på balansen. När hon sedan kom ut ur en tunnel och skulle vidare till ett hopphinder fångade jag inte upp henne ordentligt och hon tog hindret från fel håll. Vilket även det resulterade i en diskning.

Hopp B
Hopp B banan var också en rolig bana med en del fart i. På ngt ställe kom jag lite fel, men WIlma verkade ändå förstå vad jag menade så det blev ett ganska bra lopp ändå. Vi blev felfria. Det slutade med en 1:A PLATS och vi fick vår FÖRSTA PINNE... Priset bestod av en BeanBag och Ett års försäkring hos Folksam...










Vi vill även passa på och Gratulera Felicia och Vilda till sina två pinnar i hopp, och även Wilmas kullsyster Wilma (ja de heter likadant) och Ingmarie till sin första pinne i hopp...



Kommentarer
Postat av: Liliann

Bra jobbat Wilma! GRATTIS!

2009-07-12 @ 22:51:08
Postat av: Ulrika o Atlas

Va snygg hon är med sin rosett :) o vilken fin bean bag :))

2009-07-20 @ 21:20:44
Postat av: Anna & Wilma

Tack!

2009-07-20 @ 23:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0