Glögghoppet

2009-12-06 @ 23:02:46
I lördags packade vi bilen och hämtade upp Jeanette och Mitzy för att sedan åka till Forserums ridhus för att vara med i den inofficiella hopptävlingen Glögghoppet. Nybörjarklassen var först och sedan var det Large och Medium i Hopp C innan det var dags för small, så vi hade ingen brådska. Det kändes skönt att slippa stressa för en gång skull. Vi hann iallafall att titta på några i Large och Medium klassen innan vi skulle starta. Första Hoppbanan kändes rolig, men inte så jättesvår. Jag bestämde mig för att ta slalomet från fel sida eftersom det då blev en mycket smidigare väg för mig. Allt gick bra ända fram till slalomet. Salomet gick också bra och därefter tar Wilma ett hopphinder precis som hon ska, och därefter är det bara en böjd tunnel och två hopphinder kvar av banan. Wilma är felfri fram till tunnel och springer in, jag gör då ett bakombyte och när jag är påväg till nästa hinder ser jag att hon vänder och kommer ut igen från tunneln =( . 5 fel och en 5:e plats.

Efter vår Hoppklass var det en paus. Då samlades "alla" i klubbstugan och fikade lite. Ganska mysigt faktiskt. Efter pausen var det Hopp C och smallklassen började. Denna bana hadee n lite klurig start, med först två hopphinder och sedan en böjd tunnel. Hunden skulle inte ta tunnelingången som var rakt fram utan den till vänster. Starten gick bra, Wilma satt kvar och väntade på mitt kommando. Men vid tunnelingen får hon en vägran. Fortsättningen av loppet var ingen höjdare, Wilma blir osäker på alla tunnlar och jag börjar ge upp och blir dålig på att visa vart hon ska. Kändes inte som något bra slut på vårt tävlande den här säsongen. Men även om det sista loppet inte kändes bra var det väldigt kul att tävla igen. Längtar till alla roliga tävlingar som kommer nästa år.

Wilma fick en fin rosett för sin 5:e plats

och en jättebra bag...

Kommentarer
Postat av: Jeanette och Mitzy

Tjusig väska :D

2009-12-07 @ 22:39:45
Postat av: Anna

Hihi, visst va den...

2009-12-08 @ 18:14:14
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0