3:e plats i Nässjö

2009-08-22 @ 19:31:44
Idag har vi varit på agilitytävling i Nässjö. Det är skönt att det även finns tävlingar i närheten. För i agilitysammanhang får nog Nässjö räknas som i närheten av Jönköping. Vi började tävlingen med agilityklass. Banans början var; hopphinder, däck och sedan ett hopphinder till vänster efter däcket. Wilma var som vanligt oerhört taggad. Hon satt kvar en stund i starten men hann tyvärr starta innan mitt komando, vilket ledde till att jag inte riktigt var med i starten. Detta resulterade i att hon missade det tredje hopphindret och tog det sedan från fel håll och vi blev diskade. När det sedan kom till kontaktfälten gick det väl inte heller så bra. Hon stannade inte på dem som vi övat på träning. Så mer övning på kontaktfälten behövs definitiv.

Hoppbanan såg inte ut att vara en så svår hoppbana. Den började med två hopphinder och sedan slalom. Denna gång satt Wilma kvar tills jag hann att ge henne startkommandot. Även denna gång var Wilma oerhört taggad och fick en väldig fart i starten, detta resulterade i att hon missade slalomingången och gick in efter de två första pinnarna. Det kanske hade hjälpt om jag själv startat efter hopphindrerna och kunnat bromsa henne mer innan slalomet. Fortsättningen av banan ganska bra förutom att jag på några ställen hamnade på lite fel och fick göra byten jag inte riktigt tänkt mig. Men vi slutade med 5 fel och en 3:e plats. För tro det eller ej, men bara en var nollad i small-hopp-klassen... Imorgon åker vi till Tranås agilitytävling...








Kommentarer
Postat av: Liliann

Grattis till tredje platsen o lycka till i morgon i Tranås!

2009-08-22 @ 22:35:12
Postat av: Ulrika o Atlas

Vilken snygging Wilma är med sin rosett :) nu får du ju lägga upp lite bilder från Tranås med.

2009-08-24 @ 17:08:52
Postat av: Peter

Grattis grattis :-)



Du får säga till om Wilma vill leka med min Wille nån dag :-)



Ha det fint!

2009-08-25 @ 11:46:24
URL: http://peternordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0