Tranås

2009-08-26 @ 22:22:06
I söndags var det dags för tävling i Tranås. Eftersom det var lite längre dit än till Nässjö fick vi åka ännu lite tidigare än dagen innan, men tur som jag hade så fick jag samåka med mina snälla klubbkompisar. När vi kom fram var det bara till att gå och titta vilket startnr vi hade eftersom de hade ändrat dem. Jag som trodde att jag skulle starta bland de sista i smallklassen fick istället starta som  nr 10 och var helt plötsligt bland de första.Det var då bara till att börja värma upp.

Första loppet var:
Agility A
Loppet började bra, Wilma var taggad och sprang på, tog (tro det eller ej) alla kontaktfält, men stannade desvärre inte på dem. Alltid en början iallafall. Tillslut kommer vi till plattatunneln och den springer hon bara förbi. Den som hon alltid tar annars. Vet inte om jag visade för dåligt kanske. Därmed slutar loppet med 5 fel och en 10:e plats. I detta lopp var vi 20 sek under referenstiden.

Sedan var det dags för medium och large i AG A och sedan large & medium i AG B innan det var dags för vår tur igen.

Agility B
banan var snarlik Agility A och skillnaden var bara att nu tog WIlma inga kontaktfält så vi slutade med 20 fel.

Hopp A kändes som en ganska svår hoppbana, inte som en klass 1 bana iallafall. Vi slutade med 5 fel eftersom Wilma missade de två sista pinnarna i slalom och kom därmed på en 6:e plats.

Sista loppet för dagen blev vårt hopp B-lopp. Det hade varit en lång väntan och flera hade därför strukit sig. Så när jag går fram för att titta på startnr är de på  nr 22 och nästa start är nr 26. Ops, det var jag som hade nr 26. De fyra före mig var visst strukna. Min start blir därför  inte riktigt som den brukar utan det var bara till att gå direkt  in och köra. Wilma tjuvstartar och inget blir som jag tänkt mig. Vi får 25 fel och till och med tidsfel. Det måste vara första gången vi har fått tidsfel. Men någon gång ska ju vara den första.

Båda hoppbanorna kändes väldigt svåra, el så var det jag som var trött. Jag hade tränat fem pass på fem dagar dagarna innan tävlingen och därtill varit och lämnat blod. Så det kändes som att jag inte var i toppform direkt. Det var däremot Wilma, hon var pigg och tjuvstartade i de lopp hon kunde.


6:e plats i Hopp A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0