Andra kursdagen för Annica Aller

2009-08-03 @ 15:07:50
På söndagen var det omvänd ordning. Dvs nu var det nybörjargruppen som tränade på förmiddagen och fortsättningsgruppen på eftermiddagen. Det var ganska skönt att få köra igång direkt på morgonen. Jag tycker att Wilma är mycket piggare om hon får köra direkt och inte behöver sitta och vänta i några timmar innan det är dags för träning. För hon har inte så lätt för att koppla av helt och hållet i buren, utan sitter och väntar på att det ska bli hennes tur att köra.

Första övningen var tre olika stationer. På den ena var det fortsatt träning på svängar ifrån dagen innan.
Andra stationen var en kombination med vippen, hopphinder och platt-tunnel. På den sista stationen var det en kombination med balans, hopphiunder, tunnel och A-hinder. På denna station hjälpte Annica oss med kontaktfälts träningen. Eftersom jag precis har börjat träna kontaktfält med "2 av och 2 på" så fortsatte vi med det. Jag fick en del tips på hur jag ska fortsätta kontaktfältsträningen.

Som avslutning byggde vi upp en hoppbana. Det var en rolig hoppbana med fart, men där vi även fick möjlighet och öva på svängar och byten.

Efter lunchen var det dags för fortsättningsgruppen att träna. Vår hoppbana stod kvar en stund, så vi hann öva lite mer på den under tiden. Sedan fick vi lyssna och lära av den andra gruppens träning.

Det har varit en väldigt rolig och givande helg. Känns jättekul att få gå på kurs. Bra också att man fått så många nya saker att träna vidare på. Så nu fortsätter träningen. Men jag hoppas det blir en fortsättning på kursen lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0