Träning hos Jenny

2010-10-03 @ 23:05:50
Onsdagen i förra veckan åkte jag, Ulrika, Wilma, Atlas och Vilda ner till Falkenberg. Där hämtade vi upp Felicia på stationen och sedan åkte vi vidare till Jenny för att träna agility. Vi fick börja med att träna på en liten bana med kontaktfält. Men ingen var att hundarna skulle stanna på kf på balansen och sedan skulle vi köra vidare till en hoppkombination. Men varje gång de inte tog balansen skulle vi bara lyfta upp dem och nästa fick köra istället. De skulle då lära sig att de inte fick fortsätta om de inte gjorde som de skulle. Wilma stannade bara om jag saktade ner men det var inte okej, utan vi skulle kunna springa förbi utan att sakta ner. Det slutade med att jag fick träna Wilma på bara nerfaten av balansen för att hon skulle lra sig det. Men tillslut lyckade det, med en hel del hjälp från Jenny förstås.

Sedan fortsatte vi med olika kombinationer med hopphinder och tunnlar där vi skulle göra bakombyten, framförbyten och blindbyten. Mycket av träningen för vår del gick åt till starterna där jag visst krånglar till det lite för mycket. Istället ska jag bara sätta Wilma och säga stanna och då ska hon stanna. Något annat finns inte. :)

I slutet körde vi små kombinationer där det på ett ställe var ett staket där vi skulle få hunden emellan hindrerna. Annars blev de uppätna av krokodiler. Tyvärr misslyckades jag med min handling just där så Wilma blev uppäten :D. Men efter några försök gick det bättre.

Det är så kul att komma ner och träna hos Jenny. Man får så mycket tips på hur man kan bygga vidare på sin träning och man känner sig på instpirerad till att träna mer.

Som tur är har vi fler tränings tillfällen bokande under hösten....



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0