Veckans träning

2010-05-28 @ 20:30:00
I tisdags åkte jag och Wilma upp till JBK för att vara med på den gemensamma träningen. Till en början hade jag bara tänkt att träna en liten stund, men det blir alltid längre än man tänkt sig =). Linda hade med sig en hoppbana från AGIF-finalen som vi byggde upp. Det var riktigt kul att bygga bana igen och köra tillsammans. Det var länge sen nu. Det blir mest att man träna på små kombinationer annars när man tränar själv. Vi tränade även på kontaktfälten och det gick också bra.

I torsdags blev vi klara med examensarbetet på förmiddagen, så efter lunch åkte jag och Wilma upp till JBK för att träna lite. Vi började med att gå en runda i skogen. Sen gick vi till agilityplanen för att träna lite. Vi började med att träna starter. Det gick bra, men det är svårt att få samma nevösa känsla som uppstår på tävling på träning. Allt känns avslappnat och Wilma sitter så snällt och väntar. Men jag försökte tagga henne lite, så det gick väl ganska bra iallafall. Sedan tränade vi på kontaktfält och slalom. Det gick också bra. Men även där tror jag att min nervositet på tävling gör att hon blir extra stressad då och missar. Men det är väl bara att fortsätta träna. Tillslut kanske även jag blir mindre nervös på tävling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0