Träning i ridhuset

2010-03-15 @ 08:04:38
Igår var det dag för träning i ridhuset igen. Idag var det två nya hundar med, kul med lite nytt folk oxå. Gruppen innan hade byggt upp två olika kombinationer. Den ena kombinationen som jag och Wilma började med bestod av en massa hopphinder och några slalom kombinationer. Några av hopphindrerna stod som ett staket och det tränade vi en del på. Då fick jag lite tips och råd på hur jag skulle tänka på i min handling i de olika situationerna. Det var mycket uppskattat.
När vi tränat en stund på de olika kombinationerna byggde vi upp en hoppbana. Hoppbanan krävde en hel del byten, vilket var jättebra att få träna på. Bla skulle hunden från slalomet ut till ett hopphinder på högersidan och sen vidare till ett nytt hopphinder åt vänster. Där blev det ganska så klurigt eftersom att jag låg bakom Wilma i slalomet hela tiden. Något som jag verkligen behöver träna mer på under våren är just handlingen för att få ett flyt i alla byten. Under hösten har jag mest fokuserat på slalom och KF, men nu måste jag nog försöka gå vidare och få ett flyt på resten oxå =)

Egentligen var det här sista inomhusträningen för säsongen, men vi bestämde att träna en extra gång den 28 mars eftersom det fortfarande är fullt med snö på träningsplanen uppe på klubben. Nästa söndag däremot är det inofficiell hopptävling i Forserum. Det ska bli kul.

Jag har letat efter ett fint halsband som Wilma bara ska ha på agilitytävlingar, men jag har inte hittat just ett sådant som jag letat efter. Nu har jag iallfall gjort ett eget av pärlor till henne. Egentligen ska det bara användas på tävling, men eftersom jag var lite orolig om det skulle hålla så testade jag det på träningen ikväll. Det verkade sitta bra och framförallt så höll det...

Wilma med sitt nya halsband

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0