Skogspromenad på klubben

2010-03-23 @ 22:26:17
När jag kom hem idag gick jag och Wilma den "lilla rundan runt dammen". Medans vi gick så kände jag mig ganska trött efter dagen, men kände även att Wilma skulle behöva något mer än denna lilla runda. Så vi tog bilen till Jönköpings brukshundklubb för att gå en sväng i skogen där, och för att titta till planerna förstås.  När vi kom upp till JBK var det fullt med bilar på parkeringen och de planer som var plogade var det ganska många som tränade lydnad på. Även om lydnadsträningen såg spännande ut så styrde vi mot skogen istället. Vi gick en  runda där Wilma kunde springa lite lös. Där som vi gick hade inte snön smällt bort, så promenaden gick lite långsammare en vanligt. I slutet av promenaden kom vi ut på agilityplanen. Dessvärre var hela planen täckt av tjock snö. Det lär nog dröja ett tag innan all snö försvinner så att vi kan träna ute igen, men vi kan ju alltid hoppas på att det går fort. För nu vill jag inte väntalängre. På söndag har vi vår sista inomhusträning i ridhuset, sen är det dags för utomhusträning i vårvärme tycker jag...



Kommentarer
Postat av: Nina Andersson

Vi hade lika mycket snö på planen i lördags men nu är den borta, jag hade hoppats på att kunna träna idag men hindren var inte flyttade så det blev ingen träning! =( Men på Onsdag eller torsdag så kör vi igång på planen igen. Hoppas att vfu: är bra annars! =)

2010-03-29 @ 20:11:28
URL: http://siriochtekla.zoomin.se
Postat av: Anna

Låter bra, då kanske vår plan oxå är snöfri snart. Tråkigt att du inte kunde träna, men snart kan du ju träna när du vill igen =)

VFU:n är jättebra, synd bara att veckorna går så fort. Jag hade gärna varit kvar i flera veckor till. Hoppas du har det bra oxå...

2010-03-29 @ 22:14:45
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0