Sista ridhusträning

2010-03-29 @ 22:10:03
Igår var det dags för säsongens sista inomhusträning i ridhuset. Det var ett extrainsatt träningstillfälle, eftersom planen på jbk fortfarande är snötäckt. Vi slog ihop både nybörjar- och fortsättningsgruppen. Totalt blev vi 6st som tränade.
Vi byggde upp några olika kombinationer. De som jag och Wilma tränade på var:
  • En raksträcka med hopphinder, slalom, hopphinder slalom, hopphinder och slalom.
  • En liten hoppbana med hopphinder och en tunnel.
  • Vippen

Raksträckan
med hopphinder och slalom gick bra. Wilma tog ingångarna bra varesig jag var på höger eller vänster sida. Rätt som det var gjorde hon en liten volt över ett hopphinder. Men hon verkade klara sig bra.

Hoppbanan med hopphinder och böjdtunnel flöt också på bra. Känns skönt att tunnlarna inte längre är något problem, så länge jag är med och peppar henne. Wilma rev några av hopphinderna, vet inte om hon fick för snäv vinkel. Men hon brukar ju kunna ta dem ändå.

Vi avslutade träningen med vippen. Hon tog kontaktfältet bra. På träning vet hon precis vad jag förväntar mig att hon ska göra där. Måste bara överföra det till tävling också.

Eftersom dettta var sista träningen lastade vi upp alla hinder på en transport för att de sedan skulle köras till klubben. Nu väntar vi bar på att snön ska försvinna från träningsplanen så att vi kan träna ute igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0