Ridhusträning

2010-03-01 @ 23:04:56
Även denna helg avslutades med agilityträning i ridhuset. För en gång skull var det inte så kallt som vanligt, Skönt att slippa frysa ihjäl medan man plockar in och ut hinder.
Denna gång var det några i gruppen innan som hade tränat. De hade byggt upp tre olika kombinationer.
Kombination 1 med  slalom, hopp, slalom, hopp och slalom.
Kombination 2 med vippen och däcket.
Kombination 3 med två hopphinder sedan två hopphinder som staket, därefter ett hopphinder och tillsist en kort tunnel. (Förstår ni inte riktigt min förklaring =) kan ni se en bild på kombinationerna på Atlas blogg)

Slalom och hopphinder gick bra. Wilma var säker på ingångarna på slalomet och drog på bra. Men jag har märkt att hon inte riktigt är säker på de två sista pinnarna när vi kör vänsterslalom. Det var inga problem på de två första slalomdelarna utan alltid på den sista delen. Jag kände att jag inte riktigt litade på henne där utan gick in och försökte hjälpa till. Så det måste vi träna mycket på.

Vippen och däcket kändes bra. Däremot vet jag inte riktigt hur vi ska fortsätta vår träning med kontaktfälten. Det känns om att vi på träning iallafall har förbättrats mycket på det området. Men jag föstår såklart att det kan bli mycket bättre. Vi får väl se hur det går på tävling också och fortsätta vår träning därefter.

På kombination 3 med hopphinder och tunnel tränade jag framförallt på framför och bakombyten. Det kändes också bra. Iallafall de flesta gångerna.

Nu är det inte många dagar kvar till tävlingen i Örebro. Det ska bli så kul att få komma ut och tävla igen...

Kommentarer
Postat av: Ulrika-Atlas

Du får gärna låna bilden av kombinationerna från min blogg =) men det är ju trevligt att du hänvisar till min blogg så lite nya människor kanske hittar in..

Vill du så kan vi ju spåna vidare tillsammans hur du skulle kunna gå vidare med kf träningen.. Ibland blir man lite låst själv.. Annars får du fråga Jenny =)



Kram

2010-03-01 @ 23:19:22
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack! Lånara kasnke bilden nästa gång. BLir så mycket lättare att förklara med bild, särskilt för de som inte varit med =).



Vore jättebra om vi kunde spåna lite på kontaktfältsträningen. Känns så svårt att komma vidare. Men jag kan ju fråga Jenny också. Fast det dröjer ju ett tag innan jag kommer ner dit igen. Så vi kan ju börja lite här hemma...

2010-03-02 @ 07:58:26
URL: http://wilmasagility.blogg.se/
Postat av: Ulrika-Atlas

Ja det gör det ju.. men vi får se hur det går på tävlingen på lördag o sen utgå från det kankse..

2010-03-02 @ 19:31:38
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0