AgIF/Folksam Cup

2010-06-08 @ 21:15:25
I fredags hade vi examensavslutning för husse här hemma. Efter firandet åkte jag upp till klubben för att hjälpa till med förberedelserna inför lördagens inofficiella agilitytävling AgIF/Folksam Cup. Vi byggde bana, satte upp tält och gjorde en hel del andra förberedelser som kunde göras kvällen innan...

På lördags morgonen hämtade jag och Wilma upp Jeanette och Mitzy innan vi åkte upp till JBK. När vi kom dit var det någon i sekretariatet som var sjuk så jag och Ulrika fick dela på rollen som Domaröga. Genast blev jag nervös att jag skulle göra fel. Men det gick bra. Jag satt mediumklasserna och en largeklass och det var faktiskt ganska roligt tillslut =).

Agilityklassen
Banan kändes inte allt för svår. Problemet var att det avslutades med en raksträcka med balans och sedan hopphiner och där kändes det som att det skulle vara svårt att hålla kvar Wilma. Straten gick väl sådär. Wilma tjuvstratade, men jag körde ändå vidare :/. Det gick bra en bra bit men rätt som det är så tar Wilma fel hopphinder och är diskad. Efter det tar hon alla kf och jag håller henne kvar på dem en stund. Raksträckan i slutet blir inte heller några problem.

Hoppklassen
Eftersom vi diskade oss i agilityklassen var vi utomtävlan i hoppklassen, men jag tyckte ändå att det skulle vara bra både för Wilma och mig att köra hoppklassen också. Vid slalomet bestämmer jag mig för att göra ett bakombyte när hon gått in i slalomet och det gick jättebra. Lika bra att träna tävlingslikt när det ändå är tävling. Tror att vi slutar med 10 fel tillslut iallfall, el var det 5 ? Ja ja, det har ju itne så stor betydelse.
Vi hade iallafall en mycket trevlig dag och solsken hela dagen...

När vi kom hem var allt förberett för en grillkväll på kolonin, så där tillbringade vi resten av kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0