Agilityträning

2010-08-08 @ 16:20:17
Nu var det ett tag sen bloggen handlade om agility. Det beror till största delen på att vår tillvaro inte heller har handlat om agility på väldigt länge. Någon kontirnuerlig träning känns det inte som att vi har haft sen skolan slutade och det är nu två månader sedan. Egentligen vet jag inte riktigt vad det beror på eftersom vi har haft tid, men engagemandet (från min del :)) har inte funnits där. Men det får bli ändring på det nu :) Nu har jag anmält oss till några tävlingar framöver och då vet jag att vi kommer att bli inspirerade till att träna igen.

I fredags var vi iallafall  uppe på klubben och var med på en gemensam träning. Det var kul att så många kom för att träna tillsammans. Otur med vädret bara. Just när vi skulle börja bygga banan kom regnet och det höll i sig under hela träningen. Vi byggde en agilityklass 2 bana. Det var en rolig bana som inte kändes allt för svår. Vi hann bara köra banan en gång innan vi var tvungna att åka. KF tog hon hyffsat. Hon stannade, även om det var en bit upp. Slalomingången var ganska svår men med mycket hjälp från mig så satte hon den fint.
Det var ett bra initiativ med gemensam träning. Hoppas det blir fler tillfällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0