Träning

2010-08-19 @ 22:05:40
I tisdags åkte vi upp till klubben för att träna agility. En del av den kombination som vi tränade på sist då vi tränade kf fanns kvar och hade utökats med en böjd tunnel. Vi förlängde kombinationen genom att starta med ett staket. Med alla dessa hinder körde jag flera olika kombinationer. Vi startade med staketet och sen fortsatte vi ena gången med balans och andra gången med slalom. Vårt fokus på träningen låg på kf, slalom och staket. Det kändes som att alla de tre sakerna fungerade riktigt bra. Staket brukar jag alltid känna mig osäker på. Men det gick riktigt bra. Wilma tog hindrerna precis som hon skulle. Slalomträningen gick också bra. Jag bytte sida när hon gått in i slalomet och lämnade henne när hon inte var riktigt klar och de klarade hon också av. Kf tränignen gick som vanligt bra. Men jag tycker den är lite svårt eftersom jag oftast tränar på samma sätt och då klarar hon det. Men jag borde nog variera min träninge lite mer där, men det är svårt.
När vi nästan var färdiga med träningen det fler. Det hade visst varit möte på klubben så de kom lite senare till träningen. Men då hade vi redan tränat på det vi skulle och åkte hemåt. Nu blir det nog ingen mer träning innan helgens tävlingar. Men det ska bli så kul att tävlingarna sätter igång igen :).

Kommentarer
Postat av: Ulrika-Atlas

Det är alltid svårt med kf träningen, men jag fick bra tips på kursen som jag får visa dig när vi träffas =)

2010-08-19 @ 22:47:02
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja det får du göra... Vad kul! :) Alltid bra med nya tips...

2010-08-19 @ 22:58:24
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0