Tillbaka på träningsbanan

2010-08-09 @ 23:15:07
Idag åkte jag och Wilma upp till klubben för att träna agility. Det var skönt att var tillbaka med träningen igen. Vi började med en start som krävde lite handling. Det tog några försök innan vi klarade av det. Men jag lärde mig att om jag bara tar det lugnt och gör som jag ska och framförallt har tänkt så följer Wilma det. Ibland blir jag nervös att hon ska ta egna beslut om jag inte visar tillräckligt snabbt, men idag var hon riktigt följsam. Vi forsatte träningen med KF träning på balansen. Det gick som tidigare, rikigt bra. Fattar inte varför hon gör precis som jag vill på träning men sen något helt annat på tävling. Men vi får väl hoppas att hon lär sig på tävling oxå tillslut. I slutet körde vi en kort bana med KF på både balansen och A-hinder och det gick också riktigt bra. Idag kändes det riktigt kul att träna igen och jag uppskattade verkligen min träningsvilliga lilla tjej. Det är kul att hon alltid är lika possitiv och glad för att få träna...


Kommentarer
Postat av: Ulrika-Atlas

Härligt att höra att ni är på banan igen =) Jag går med samma förhoppningar som du gör.. At kf ska sitta på tävling som det gör på träning =)

2010-08-10 @ 11:04:09
URL: http://www.atlasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, någon gång ska vi väl ändå lyckas med det. VI vet ju vad dem kan. Men vore kul om andra fick se det oxå =)

2010-08-10 @ 22:35:44
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0