Nässjö dag 1

2010-08-22 @ 21:39:10

I går var det dags för agilitytävling igen efter vårt lilla uppehåll. Det kändes som att det var lägesen vi var ute på tävlingsbanan.
Eftersom det enbart var en klass 1 tävling behövde jag och Emelie inte åka så tidigt eftersom vi inte fick vara med i small hoppklassen. För ovanlighetens skull var det just hoppklass small som började på hoppbanan. Men det var ganska skönt med en sovmorgon också.
Den här gången skulle vi ta en snabbare väg ut till Nässjö brukshundklubb än vad vi brukar. Problemet var bara att jag fått vägbeskrivningen på morgonen när jag nästintill sov. Det resulterade i att vi missade en liten vänstersväng och var på väg till Vetlanda i stället. Men efter att ha vänt och fått ny vägbeskrivning, denna gång i vaket tillstånd, så kom vi tillslut fram till tävlingen. Vi som haft gott om tid på morgonen hade nu lite bråttom till banvandringen. Men det visade sig att vi hade sena startnummer och skulle banvandra andra omgången. Vi hann med att få upp tält och in med alla saker innan. Efter banvandringen hade vi nästan en timmes väntan innan start så vi kunde ta det lugnt med våra förberedelser.

Agilityklass 1 A

Starten gick bra, sen var det dags för slalomet och jag hade på banvandringen bestämt mig för att ta det på högersidan även om vägen var bättre på vänstersidan. När jag står i starten börjar jag tveka på mitt beslut men bestämmer mig för att göra som jag tänkt. Jag hinner inte fånga upp Wilma och hon missar ingången och får en vägran. När vi sedan kommer till balansen hoppar hon på nerfarten och jag tar om den och blir diskad. Men hon hoppar även en andra gång så jag får ta om den en gång till och då sitter kf som tur är och vi tar närmsta väg ut.

Agilityklass 1 B

Den här banan kändes lite svår på sina ställen under banvandringen. Men när vi väl startat flyter det på bra. Wilma springer ända ner på balansen och tar kf. Innan slalomet tar jag ut hennes sväng lite så att hon ska få en bättre väg mot ingången och hon tar den med. A-hindret springer hon också ända ner på, efter en tunnel ska hon svänga mot ett hopphinder men jag blir lite rädd att hon ska ta ett annat hopphinder och skriker WILMA allt vad jag kan, så hon följer mig och tar även de sista hopphindrerna. Vi blir nollade och jag inser att vi fått vår sista pinen i agility 1:an. Det känsdes jätteskönt. Loppet flöt på bra och vi vinner klassen :D

Grattis till

  • Ulrika och Atlas som tog sin andra pinne i hoppklss 1 och även vann klassen
  • Ing-Marie och Wilmas syster Wilma som tog en pinne i agilityklass 1

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0