Nässjö dag 2

2010-08-22 @ 22:19:27
Idag var det dags för tävling i Nässjö igen. Eftersom vi gick upp i agilityklass 2 igår så fick vi vara med i både hopp och agility. Idag var det inga problem med att hitta dit, utan vi kom i god tid innan banvandringen och kunde förbereda oss. Tältet var redan på plats eftersom vi lämnat det där över natten. Det var skönt at slippa sätt upp det. Men också skönt att ha det när regnskurarna kom. Vi hade inte alls så fint väder idag på förmiddagen som igår.

Agilityklass 2
Nu skulle det bli debut i agilityklass 2. Det fanns några svårigheter, men det kändes inte ogenomförbart. I starten känner jag att jag släpper henne lite för tidigt, egentligen hade jag tänkt att gå lite längre (fattar inte varför jag gör så). Men vi får en hyffsad start ändå. Sedan är det dags för vippen och där flyger hon upp men väntar iallfall på att den ska komma ner. Jag blir sedan lite osäker och skickar henne mot en tunnelingång, men inser att det är fel ingång. I sista sekund får jag stopp på henne och hon tar iställer rätt ingång. Men vi har fått en vägran. Sedan tar vi en tunnel till och långhoppet innan det är dags för balansen. Hon springer ända ner på balsen men stannar inte, så jag tar om den, och samma sak händer igen så vi tar om den igen och då stannar hon och väntar, sedan tar vi bara några hopphinder på vägen ut.

Hoppklass 2
Hoppbanan kändes riktigt rolig, det var en bana med både fart och handling. Här bestämmer jag mig för att ta slalomet från vänstersidan, men när Wilma är påväg mot ingången är jag osäker på om hon klarar det själv och försöker ta tillbaka henne och hjälpa henne med ingången, vilket resulterar i att hon missar och får en vägran. Sedan kommer en böjd tunnel och Wilma tvekar och får ännu en vägran, sedan river hon ett hopphinder innan vi hunnit avsluta banan. Det slutar med 15 fel och 1,25 sek i tidsfel. Det var andra gången någonsin som vi får tidsfel. Tyckte inte felen tog så lång tid, men hade vi inte haft dem så hade vi säkert klarat oss, så jag är inte så orolig för tiden. Skrattade mest åt det efteråt. Fast alla fel var ju lite onödigt förstås...

I eftermiddag har jag suttit och mailat flera klubbar som jag anmält mig till, om att vi flyttats upp till klass 2. Det blir bara en tävling som vi missar på grund av det. Annars är vi anmäla till klass 2 tävlingar framöver. Nästa helg blir det tävling i Borås...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0