KF-träning

2010-08-13 @ 11:01:03
När vi kom hem från vår utflykt igår vilade vi oss en liten stund, sen åkte vi upp till klubben för att träna agility. Gräset hade precis klippts så det  var lite oordning på hindrerna. Men det är underbart skönt att allt står ute och att allt gräsklippning osv sköts. Eftersom det var kontaktfältsträning som vi skulle ägna oss åt så satte jag inte ihop någon längre kombination utan vi fokuserade mest på balansen. Balansen gick riktigt bra. Wilma tog kontaktfälten och när jag kom lite bakom gick hon ända ner och väntade. Vi fortsatte med att köra en rundbana med balans, slalom, hopphinder, vippen och A:et. Innan A:et var det nerförsbacke så jag fick en väldig fart förbi A-hindret vilket gjorde att Wilma hoppade istället för att stanna. När vi tog om det stanande hon. Fast hon vill gärna stanna högt upp och sen hasar hon sig ner. Det känns inte riktigt bra. Egentligen vill jag bara att hon ska springa "lite försiktigt" över och på så sätt ta KF även på nervägen, men det är inte så lätt. Jag måste nog träna mycket mer på A-hindret, men jag tycker det är svårt eftersom jag egentligen inte har någon bra taktik för hur hon ska göra. Men det är klart att det blir ju inte bättre om jag struntar i att träna det förstås =). Förutom A-hindret så kändes träningen rikigt bra. Jag längtar tills nästa helg då tävlingarna sätter igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0