Jerkbaitfiske

2010-08-19 @ 22:39:28
Den här bloggen börjar mer och mer likna en skogsmulle och naturblogg. Men idag är det näst sista dagen på semestern, så snart återgår allt till det vanliga och bloggen kommer då återigen att handla om agiltiy som är vårt liv :).

Men idag har vi fortfarnade semester, så vi åkte ut till kaxholmen för att ta båten ut på Landsjön och fiska. Motorn som vi har haft lite problem med, var nu lagad och vi kunde åka ut till ett bra ställe för jearkbaitfiske. Båten är alldeles lagom för oss tre när vi jearkar. Wilma sitter i fören, jag står på sittplatserna i mitten och husse står på sittplatsen längst bak (jag som alltid lärt mig att man aldrig får stå i båten, men det måste man om man ska jearka). Efter en stund får jag äntligen napp och det resulterar i en gädda på 5.3 kg. Min största gädda hittills. Wilma blir glad när jag får upp fisken och börjar skälla och vifta på svansen. Jag vet inte rikigt vad hon tänka att göra med den eller om det bara var spännande att det hände ngt, men vi släpper i fisken igen och allt blir lugnt i båten igen. När några timmar har gått och vi har provat lite olika drag bestämmer jag mig för att byta igen och det resulterar i ännu en gädda. Denna gång var det en mycket mindre, men ändå kul att få napp. Även denna fisk får simma tillbaka. Det blev tyvärr inga fler fiskar för oss idag, men jag var iallfall nöjd med mina två :)

Gädda på 5,3kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0