Kungahoppet

2010-04-25 @ 23:43:45
I lördags ringde klockan redan 3.45. Trots att klockan visade att det egentligen var mitt i natten kände jag mig ovanligt pigg. Vid 4.30 kom sedan Ulrika och hämtade mig och Jeanette. Vi åkte sedan i ca 2 h till Kungälv för att vara med i deras agilitytävling Kungahoppet.

7.15 startade banvandringen för agility klass 1 small. Banan kändes inte alls svår. Det krävdes inte många byten och det kändes inte som det var så många svårigheter, förutom alla kontaktfält då =). Starten gick bra. Wilma satt kvar och väntade. Det flöt sedan på med hopphinder och tunnel, sedan var det dags för balansen och den gick ovanligt bra, Wilma stannade till på kontaktfälten. Inte som på träning precis, men bra för att vara på tävling. Sedan fortsatte det med hopphinder och vippen. Vippen tog hon precis som hon skulle och stannade till mitt kommando. Sedan skulle vi bara rakt framför att ta hopphinder och långhopp. Men jag kommer lite efter och Wilma som kändes så säker på kf bestämmer sig för att ta A hindret istället för att fortsätta rakt fram. Därmed blir vi diskade. Det som kändes så bra annars.

Hoppklassens bana kändes betydligt svårare. Det var många byten och en ganska så snurrig bana. Starten gick bra även i denna klass. Men även denna gång kom jag lite efter, vilket resulterade i att jag inte kunde göra mina byten där jag tänkt. Det slutade med en vägran eftersom Wilma sprang förbi ett hinder. Annars kändes denna banan också ganska bra, Wilma tog slalomet från fel håll och fullföljde alla pinnar. Det kändes skönt. Hade vi inte fått en vägran hade tiden räckt till en 1:a plats :(. Men nu blev det istället en 8:e plats.

Bättre gick det för Jeanette och Mitzy som fick en pinne i Hoppklass 1 och nästan en i Agilityklassen. Stort grattis till er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0