Helgens tävling

2010-04-21 @ 23:35:02
Tidigt i lördags morse packade vi in oss i bilen tillsammans med Ulrika, Emelie och Jeanettte (och deras hundar såklart) för att åka ner till Nybro. Eftersom vi (el var det bara jag  ;)  behöver ha med oss en hel del packning blev det ganska så trångt, men vi fick ju plats som tur var. Denna gång var det som tur var inga problem att hitta dit och vi kom i god tid innan vi skulle starta. Det kändes skönt. Vi hann sätta upp tältet och göra oss i ordning innan det var dags för banvandring.

Första klassen för mig var Agility klass 1. Banan kändes inte så svår. Förutom alla dessa kontaktfält =). Vi hade näst sista startnummret så det blev en ganska lång väntan innan det var vår tur. Men när det var väl var dags var Wilma laddad till tusen. Hon stannade bra i starten och startade när jag sa till, tog slalomingången perfekt och fullföljde slalomet, därefter var det vippen som hon också tog, men hon hade inte tid att vänta på att den skulle slå ner i backen utan hoppar rätt ut, vilket resulterade i att vi diskar oss när jag tar om vippen. Hon stannar inte på kf denna gång heller utan vi får ta om det ännu en gång. Nu börjar jag fundera på hur många gånger man får ta om ett hinder. Men tänker att domaren borde säga till om vi inte får göra fler gånger. Vi fortsätter med några hopphinder och tunnlar och kommer fram till balansen. Wilma stananr inte på kf som hon ska, och när hon ser att jag stannar till springer hon iväg och börjar nosa vid sidan av planen istället. Kändes väldigt konstigt, hon som aldrig brukar lämna hinderna. När vi tar om balansen så tar hon kf pricis som hon ska iallafall. Kf på a-hindret blir väl inte riktigt som de ska, men ganska bra ändå...

I Hoppklassen kändes banan lite svårare med några snäva byten mitt i. Starten gick bra, och även fortsättnignen ända till vi komemr till en mur och jag ska göra ett bakombyte, då tvekar WIlma och det blir en vägran. Sedanär det slalom från fel håll och Wilma klarar ingången bra, men hon missar de två sista pinnarna och vi tar om allt igen, men missar nu ingågnen och tillslut diskar vi oss igen.

Sista klassen är en öppen hoppklass. Banan kände ganska rolig men lite svår på sina ställen. Wilma börjar med att tjuvstarta, och jag väljer att fortsätta köra. Det blev många stopp på denna banan och jag var helt fel placerad på de flesta ställen, men det slutar med att vi blir felfria (tack vare en snäll domare =) ) men det räckte bara till en 9:e plats...

Desto bättre gick det för Jeanette och Mitzy som tog sin andra pinne i Agility klass 1, och nästan en i Hopp. Stort grattis till er!!!

Vi hade en jätterolig dag iallafall och längtar redan till nästa tävling....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0