Första utomhusträningen

2010-04-16 @ 14:28:33
I tisdags var det dags för vår första utomhusträning på klubben. Jag och Wilma kom dit vid 18, men eftersom det inte var någon mer där gick vi en liten sväng i skogen först. Vi hittade fina vitsippor och blåsippor. Härligt med vårtecken. När vi gått en stund gick vi tillbaks till planen och tränade lite slalom och en kombination med hopphiner och en böjd tunnel. När agilitysektorns möte var slut kom det fler till träningen. Vi blev ganska många faktiskt. Så utplockningen av alla kontakfältshinder gick snabbt. Vi byggde upp en kombination till med däck, hopphinder, A-hinder och vippen. Sedan tränade jag och Wilma en hel del på kontaktfälten. Känns som att det behövdes nu efter all inomhuträning i ridhuset där vi inte haft tillgång till varken balans eller A-hinder. Det tog några gånger innan Wilma satte kontaktfälten som jag ville, men sen gick det bra...

I onsdags var jag och Ulrika uppe igen på klubben och tränade lite. Det var i princip samma kombinationer som dagen innan. Jag fokuserade mest på kontaktfältsträningen även denna gång. Träningen kändes bra. Så vi får se hur det går med allt i Nybro till helgen. Det ska bli så skönt och roligt med utomhustävling igen...

Idag var det sista dagen på  min praktik och jag fick sluta redan efter maten, så jag var tidigt hemma hos Wilma. Vi gick som vanligt en sväng till dammen. När varit där en stund kom en liten hund som hette Spike. Han var en Jack Russell på 5 månader. Han var minst dubbelt så tjock som Wilma men inte särskilt mycket högre =). De sprang runt, runt och lekte med varandra. Wilma brukar inte vara särskilt mycket för att leka längre. Det går bra ett tag, men sen tröttnar hon. Men idag hade hon jättekul och ville inte sluta leka, men tillslut var vi ändå tvungna att gå vidare. Nu ligger hon i sin bädd och vilar, helt slut efter leken med valpen...


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej!

Vilka härliga vårbilder på Wilma.

Jaha imorgon bär det av, glöm inte att svänga av

E4:an bara! =) Ses imorgon!



kram

2010-04-16 @ 16:32:09
URL: http://ninuss.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack!

Hihi, imon tar vi vägen över Vetlanda istället. Så slipper vi glömma att svänga av. Vi ses...

Kram

2010-04-16 @ 21:04:01
URL: http://wilmasagility.blogg.se/
Postat av: Liliann

Å vilka jättefina bilder på Wilma!!

2010-04-16 @ 23:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0